Juli-augustus  2016  Vakantie naar de Franse Midi-Pyreneeën

De zomer van 2017 wilden we de vakantie in de Franse Pyreneeën doorbrengen. We waren er al-leen in het oosten een stukje doorheen gereden. We maakten een tussenstop in Argentat. Het is een heel mooie plaats gelegen aan de Dordogne.

De volgende stop was bij Gaillac, gelegen aan de Tarn, zo'n 20 km ten westen van Albi. Het  oude vestingstadje is de moeite van een bezoek waard.

De volgende rit ging naar Foix, gelegen aan de voet van de oostelijke  Pyreneeën.

Op weg er naar toe reden we vaak tussen de wijngaarden en velden met bloeiende zonnebloemen.

Foix ligt aan de voet van de oostelijke Pyreneeën. Het is een aardig stadje.

Vanuit de camping hebben we verschillen de rondritjes gemaakt Zo hebben we Mirepoix bezocht, met een middeleeuws centrum.

We hebben ook wandelingen in de omgeving gemaakt, naar de Pic de Montgaillot en "le pont diable".

Hierna zijn de verder getrokken naar Villefrance de Conflent,waarvan het oude vestingstadje nog geheel bewaard is gebleven.

De volgende dag zijn we met het gele treintje hoog de Pyreneeën in gereden. Op de hoogvlakte liep allerhande vee "vrij" rond.

De terug weg ging met open wagens. Hierdoor konden we mooie foto's maken van de omgeving.

Omdat er maar weinig wegen zijn waar je ver de Pyreneeën in kan of mag, zijn we nog met een bus naar een hoogvlakte gereden, waar een heleboel koeien en paarden weden "geweid".

We konden daar ook een mooie wandeling maken dat gedeeltelijk langs het bergmeer "Lac des Bouiouses liep.

Hierna gaan we weer richting huis. We bekijken onderweg nog het plaatsje St. Pons de Thomieres. Opvallend was de waterbron midden het stadje.

Daarna zijn we met nog een tussenstop naar huis gereden. Het was een leuke vakantie en er zijn op plekjes geweest waar we nog wel eens verder willen kijken.